Digitale communicatie, crossmediaal

Maak digitale 'customer experience' realiteit voor uw klanten
 

Customer experience is een belangrijke onderscheidende factor in de huidige competitieve markt waarin commerciële organisaties zich bevinden. Meer dan ooit is de klantervaring voor een groot deel gebaseerd op digitale interactie. Terwijl de meerderheid van de communicatie met klanten nog steeds telefonisch plaatsvindt, gaan consumenten steeds meer over op digitale methoden, zoals e-mail , SMS , chat en social media. Zij verwachten flexibiliteit van hun toeleverancier of partner bij het zelf kunnen kiezen van het communicatiemedium, waar ze ook zijn. Daarnaast willen ze ook kunnen schakelen tussen diverse communicatiemethodes als ze onderweg zijn.

Cloud telefooncentrale

 

Betrouwbaar netwerk

 

24/7 service desk

 

De nieuwe mobiele klant

 De impact van de verschuiving naar mobiele en crossmediale communicatie op het bedrijfsleven is duidelijk. Net als telefoongesprekken veel sneller zijn dan het sturen van een brief, verminderen digitale communicatiemogelijkheden wachttijden en is het niet langer nodig om een live spraakverbinding te hebben met een customer service center. Chat en sms kunnen gebruikt worden in elke situatie en op elk moment. Ze elimineren wachttijden en bieden onmiddellijke bevrediging dat een probleem wordt aangepakt . En, zo kunnen consumenten multitasken tijdens het wachten…

In 7 stappen naar het creëren van een digitale klantervaring

  1. Neem verantwoordelijkheid
  2. Verdiep je in de stakeholders
  3. Automatiseer processen met self-service
  4. Bereid je voor op de totale scope aan digitale communicatiemiddelen
  5. Geef verantwoordelijkheid aan je agents
  6. Zorg voor een overzichtelijke en doelgerichte oplossing
  7. Meet en rapporteer
Om maximaal concurrentievoordeel met een digitale klantervaring te bereiken
moet de oplossing worden gebouwd met de volgende belangrijke elementen:

  • Persoonlijke ervaringen (laat de klant kiezen via welk communicatiemiddel hij/zij u benadert);
  • Snelle responstijden (in een digitale omgeving is er geen ruimte voor vertraging);
  • Relevante en proactieve informatiedeling (houd de klant ten allen tijde op de hoogte).
Internet kabels ingeplugd in de centrale

Digitale service

De digitale customer experience verschuift van een ‘nice to have’ naar een essentiële dienst voor een klantgerichte organisatie. Elk bedrijf dat samenwerkt met haar klanten moet beschikken over de juiste technologie om een ​​consistente ervaring te kunnen realiseren met alle media. Ook is het belangrijk om een concrete strategie voor deze verbreding van service te hebben.

Mitel Whatsapp integratie

Overweegt u ook om met uw organisatie klanten via Whatsapp te gaan helpen? Dan zijn dit vijf belangrijke stappen die u moet nemen om er een succes van te maken:

  1. Neem contact op met Lagarde Groep
  2. Start een Whatsapp-pilot
  3. Communiceer duidelijk over de openingstijden van Whatsapp
  4. Denk na over de integratie met een CRM-systeem
  5. Communiceer Whatsapp als een communicatiekanaal naar uw klanten

Referenties

pand van Azora in de achterhoek

Azora

Van headset tot camerabeveiliging, alles draait om het verbeteren van de zorg voor de cliënten.

pand van Risk verzekeringen
Risk verzekeringen

Alle communicatie via het Mitel communicatie platform. Voor optimale bereikbaarheid.

Pand van praktijk collega het plein
Praktijk college het Plein

Mitel: voor alle in- en externe telecommunicatie op een professionele manier geregeld.

Wij helpen u graag!

Lagarde Groep

Zuiderinslag 4e
3871 MR Hoevelaken

Bel ons!

088 – 16 16 016
Deze website gebruikt advertentiecookies. Door op 'Oké, sluiten' te klikken geeft u hiervoor toestemming. Kies ‘Instellingen wijzigen’ voor meer informatie of om uw instellingen aan te passen.
Annuleren